НАДРІЧНЕ - наше рідне село   
Сайт села Надрічне (до 1946 року Дрищів) Бережанського району Тернопільської області - батьківщини Митрополита Галицького та Архиєпископа Львівського - предстоятеля Української Греко-Католицької Церкви Спиридона Литвиновича (1810 - 1869)
                                            
RSS       
PDA
Авторизація

Сьогодення села

Установи села

Історія села

Спиридон Литвинович

Карти села

Інтернет-описи села

Хмарка тегів
 

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архів записів

Пошук на сайті


Пошук (google)


Наша кнопка



Статистика
Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0

Flag Counter


Швидке спілкування
200

Вітаю Вас, Гість · RSS 19 Листопад 2017, 11:41

Головна » Творчість

Категорія: Творчість | Перегляди: 66 | Автор: NADRICHNE | Дата: 05 Листопад 2017 | Коментарі: (0)


Категорія: Творчість | Перегляди: 95 | Автор: NADRICHNE | Дата: 26 Жовтень 2017 | Коментарі: (0)


Місто - айсберг... Коли більша частина міста захована під землею.
Підземні переходи, вартові башти, сховища і навіть склепи. Багато міст України мають підземну частину. Навіть Бережани. Маленьке провінційне мітечко, яке поступово перетворюється на велике село, і тим не менше місто - айсберг.
Кажуть, від Бережанської фортеці (Замку панів Синявських) підземні переходи ведуть до віх навколишніх сіл, де є польські костели.
А ще, недавно одна із тернопільських вулиць пішла під землю і світ побачили таємні, невідомі нікому підземні переходи. Невідомо, де вони починаються і де закінчуються...
Леся БАРАН

Категорія: Творчість | Перегляди: 80 | Автор: NADRICHNE | Дата: 08 Лютий 2017 | Коментарі: (0)


Для українських націоналістів пріоритетом був свій народ, а вже потім церква. Однак саме такі переконання і методи боротьби суперечили християнським принципам і стояли на заваді підтримки ОУН з боку УГКЦ.
В українському суспільстві Галичини у міжвоєнний період було дві сили, які найбільше впливали на суспільно-політичні погляди населення. Традиційно першість у цьому питанні тримала Українська Греко-Католицька Церква (УГКЦ), яка за відсутності державності була найбільшим моральним авторитетом і виразником як релігійних, так і політичних почуттів українців.
В умовах польської окупації, яка розпочалась з 1918 року, відбулась радикалізація суспільства, і другою впливовою силою став виступати український націоналістичний рух, об'єднаний в 1929 році в Організацію Українських Націоналістів (ОУН).
Прихильники митрополита Андрея Шептицького - переважно консерватори за світоглядом - вважали, що лише демократичним шляхом та власною працею з молоддю вдасться в перспективі реалізувати українську національну ідею, здобувши державність.
В свою чергу, відчуваючи наростання радикальних настроїв у суспільстві, ОУН залучала молодь до підпілля, пропонуючи концепцію перманентної революції - постійного тиску на владу. В своїй роботі ОУН заради цієї мети вважала за потрібне використовувати як збройні, так і пропагандивні методи.
Боротьба за прихильність населення - так би мовити сучасними категоріями, за електорат - призводила до протиставлення націоналістів позиції Церкви та тих політичних сил, які спирались на її авторитет та підтримку.
Пропонуючи два шляхи боротьби, але ставлячи ту ж мету, ці гравці гостро конкурували за активістів, особливо за молодь.
Найбільшою подією 1930-х років для українських католиків стала консолідуюча акція - з'їзд організації "Українська Молодь Христові" у Львові. Ініціатором проведення були Українська Греко-Католицька Церква, католицькі партії і мирянські організації.
Реакція радикальної націоналістичної молоді була негативною: дії католиків та свою роль під час з'їзду націоналісти розцінили як битву за "душі молодих людей". У націоналістичній газеті "Наш Клич" опубліковано "Резолюцію студентів проти з'їзду української католицької молоді".
У статтях оунівці заявляли, що панування над душами молоді нікому не віддадуть. Вони вважали, що виховання молоді - це завдання націоналістичних організацій.
Виступаючи проти свята УМХ, оунівці намагалися взяти першість у залученні молоді: стверджували, що потрібно провадити енергійну боротьбу з католицько-консервативним табором за вплив на нове покоління.
24 травня 1933 року в Стрию Олекса Гасин, який був членом ОУН, виголосив реферат "Націоналізм та релігія". Він підкреслив, що для українських націоналістів пріоритетом є свій народ, а вже потім церква. На його думку, церква мала б підтримати ОУН. Однак саме такі переконання і методи боротьби націоналістів суперечили християнським морально-етичним принципам і стояли на заваді їх підтримки з боку Церкви.
Ще більше посприяв протистоянню атентат [терористичний замах на життя] наступного року.
На початку серпня 1934 року в Галичині розгорівся один із найбільших скандалів, який тільки могло собі уявити тогочасне українське суспільство. Два стрижні української національної ідентичності різко і надовго протиставились один одному.
Все розпочалось із вбивства бойовиком ОУН директора Львівської академічної гімназії у Львові, колишнього старшини Січових Стрільців, товариша митрополита Андрея Шептицького Івана Бабія - буцімто за "угодовську" позицію останнього.
Митрополит Шептицький не забарився із відповіддю і у пастирському листі різко засудив діяльність "українських терористів" з ОУН. Заява митрополита була опублікована в популярних галицьких часописах - зокрема, в "Ділі", "Новій Зорі", "Меті".
"Якщо хочете зрадливо вбивати тих, що противляться вашій роботі, прийдеться вам убивати всіх учителів і професорів, що працюють для української молоді, всіх батьків і матерів українських дітей, усіх настоятелів і провідників виховних українських інституцій, усіх політиків і громадянських діячів.
А передовсім прийдеться вам скритовбивствами усунути перешкоди, які у вашій злочинній і глупій роботі ставляє духовенство разом із єпископами.
Бо ми від літ стверджували, і стверджуємо, й не перестанемо повторяти, що злочин є завсіди злочином, що святій справі не можна служити закривавленими руками. Не перестанемо твердити, що хто деморалізує молодь, той злочинець і ворог народу".
Категорія: Творчість | Перегляди: 97 | Автор: NADRICHNE | Дата: 07 Лютий 2017 | Коментарі: (0)


20 квітня 2016 року на відеоресурсі YouTube опубліковано відеозапис виконання кавер-версії пісні Скрябіна та Ірини Білик "Мовчати" юнаком з Надрічного Михайлом БАРАНОМ (творчий псевдонім - SANIN).
Короткий запис під розміщеним відео: "Ми пам’ятаємо про тебе...".
Відеозапис доступний виключно за адресою: https://www.youtube.com/watch?v=h0EhNc5juzA
Це вже третій відеозапис юного таланта опублікований в 2016 році. Раніше в мережу потрапили авторське виконання поезії "Мій вічний образ" та пісні "Без тебе".
***
Кавер-версія (англ. Cover version) — авторська музична композиція (часто відома) у виконанні іншого музиканта чи колективу. Виконання кавер-версії може повністю імітувати оригінал або радикально відрізнятися від нього. Збірник кавер-версій пісень одного автора або групи називається триб'ют.
***
Оригінальний кліп
Категорія: Творчість | Перегляди: 184 | Автор: NADRICHNE | Дата: 26 Липень 2016 | Коментарі: (0)


Василь СТЕФАНІВ
УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКІ ВІДНОСИНИ У МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД: ІНТЕГРАЛЬНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ТА ПОЛЬСЬКИЙ НАЦІОНАЛІЗМ, МІЖКОНФЕСІЙНА СИТУАЦІЯ У ВИСВІТЛЕННІ ПОЛЬСЬКОЇ ТА УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРІОГРАФІЇ
1. Польська історіографія
За останні два десятиліття польська історіографія зробила значний поступ у дослідженні українськопольських відносин і ролі релігійного фактора в них. Тут ми розглянемо основні напрацювання польських істориків, які досліджують польсько українські відносини міжвоєнного періоду. Нас найбільше цікавитимуть монографії, що стосуються міжнаціональних взаємин у Галичині та на Волині в контексті дослідження українського та польського інтегрального націоналізму, а також релігійної ситуації, оскільки УГКЦ та РимоКатолицька (польська) Церква в цей період відігравали роль національного ідентифікатора населення як на Волині, так і в Галичині.
До найпомітніших праць, що досліджують українськопольські відносини та роль УГКЦ у них, належать монографії Флорентини Жеменюк "Політична боротьба грекокатолицького духовенства за незалежність України в період II Речі Посполитої (1918–1939)” та "Ставлення грекокатолицького духовенства до постанов Конкордату в період II Речі Посполитої (1918–1939)”. Проте ці два твори дослідниці є прикладом саме однобічного висвітлення історичної проблеми українськопольських стосунків. У зазначених працях авторка твердить, що її дослідження має на меті закрити "білі плями” в польській історіографії щодо вивчення українсько польських відносин. [...]

2. Сучасна українська історіографія
Українська історіографія, яка досліджує питання співпраці та протистояння українського націоналізму та УГКЦ в контексті боротьби з польською державою, налічує досить мало позицій. Така ситуація склалася під впливом кількох причин. Найголовніша, безперечно, та, на якій наголошують усі науковці, котрі опрацьо вують історію ОУН та УГКЦ, а саме неможливість об’єктивно досліджувати цю тему в радянський період. Іншим, на нашу думку, слушним поясненням є те, що історики після розвалу СРСР намагаються спішно «залатати» білі плями в історії України, передусім найбільші або очевидні, які добре надаються для швидкого опрацювання. Тема ж стосунків Церкви та українського інтегрального націоналізму складна, оскільки історикам потрібно працювати одразу на кількох полях і шукати межу перетину цих, на перший погляд, кардинально різних площин. У ділянці історії творення ОУН та її ідеології серед надбань української історіографії найвідомішими є праці А. Кентія з історії УВО та історії ОУН. Зокрема, у своїй другій праці автор згадує про конфлікт ОУН та УНДО, про що мова йтиме далі. Тут лише коротко зазначимо, що прихильником діяльности УНДО був митрополит А. Шептицький. [...]

Висновки
У польській історіографії наявні різні погляди щодо того, як вплинула політика Другої Речі Посполитої на формування радикальних ідей українського інтегрального націоналізму. Передусім польська історіографія підкреслює значну політизацію українського грекокатолицького духовенства у міжвоєнний період і той факт, що воно відіграло важливу роль під час значущих подій для населення Галичини. Особливо польська історіографія відзначає роль українського духовенства під час двох переписів населення у міжвоєнний період, а також під час пацифікації.
В українській історіографії існує кілька точок зору щодо формування ідеології ОУН у міжвоєнний період та щодо ролі релігії в цій ідеології. Проте ні в кого з українських істориків не викликає сумніву той факт, що у міжвоєнний період в українському галицькому суспільстві були дві соціальнополітичні сили, які формували світогляд людей та мали значний вплив на широкі маси суспільства. Цими силами були ОУН, котра в основі мала модерну націоналістичну ідеологію, та УГКЦ, яку підтримували клерикальні партії та організації, що в основі своєї ідеології мали християнське вчення та консервативну політичну позицію.

Категорія: Творчість | Перегляди: 196 | Автор: NADRICHNE | Дата: 08 Липень 2016 | Коментарі: (0)


Пам’яті Устима Голоднюка, героя Небесної Сотні

Я боровся за себе, за вас, хотів жити, а не умирати,
В дев’ятнадцять — це просто якось не по-людськи звучить.
Кулі дикої свист — і здригається в розпачі мати,
Та пекуча сльоза на батьківській щоці заблистить.

Ще палає Майдан гнівом, болем, синівською кров’ю,
Двадцять перше століття — а брязкають знову щити.
Топчуть віру і честь ті, що йшли із дарами й любов’ю,
Українська земля розпинає свій цвіт на хрести.

Я прожив, як умів, і сумління залишиться чистим,
Лиш безмежна провина за мамину вічну журбу.
Ми достойні сини — не бандити і не терористи,
Наша Сотня Небесна продовжить свою боротьбу.

Не зустріну весну, ще на площах і в душах руїни,
Та жевріє надія нащадкам принести добро.
… В безкінечній вині перед Богом стоїть Україна,
Молоді бунтарі, змити рабське клянемось тавро.

Стефанія Білик

Категорія: Творчість | Перегляди: 143 | Автор: NADRICHNE | Дата: 04 Липень 2016 | Коментарі: (0)



"Бережанське віче". - 01 липня 2016 року. - № 25 (1494). - С. 1..
Категорія: Творчість | Перегляди: 159 | Автор: NADRICHNE | Дата: 01 Липень 2016 | Коментарі: (0)


Нагородження нашої землячки Степанії БІЛИК спеціальною відзнакою конкурсу "Коронація слова" за твір "Пам’яті Устима Голоднюка, героя Небесної Сотні" у номінації "Пісенна лірика" дивитись починаючи з 01:39:04.
Категорія: Творчість | Перегляди: 161 | Автор: NADRICHNE | Дата: 27 Червень 2016 | Коментарі: (0)



Переможці «Коронація слова-2016″

... Читати далі »
Категорія: Творчість | Перегляди: 175 | Автор: NADRICHNE | Дата: 19 Червень 2016 | Коментарі: (0)

1-10 11-16


Безкоштовний каталог сайтів Каталог MyList.com.ua Каталог україномовних сайтів Україна онлайн LogUA-Сервіс статистики та рейтинг україномовних сайтів. Топ сайтів України. Каталог
сайтів України Каталог веб ресурсів Тернопільщини
При будь-якому використанні матеріалів сайту активне посилання на сайт є обов' язковим!

Всі права захищені © 2012-2017   NADRICHNE.ORG.UA   NADRICHNE.AT.UA